Weetjes van de maand januari

Op 18 januari 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Ruimtelijke ordening, Sociaal weefsel, Sociale zaken
  • Achter de Klipper ligt een stuk grond dat eigendom is van de gemeente.  Markdal krijgt daar voor een nieuwe inrichting van het Vonderke een erfpacht en de rest van de grond wordt verkocht aan de Ark.  Deze sociale bouwmaatschappij zal daar een 10-tal sociale koop appartementen gaan bouwen.
  • Het college is overtuigd dat er deze zomer een pint zal kunnen worden gedronken in de nieuwe horeca zaak op de kolonie.  We hebben dat dan maar ineens afgesproken dat we dat samen moeten doen!
  • Op de receptie van de gemeente voor personeel en raadsleden kwam er de mededeling dat er op de site van het parochiehuis een nieuwbouw zal komen die de kantoren van EBEM zal omvatten en dat er een dossier gaat worden opgesteld zodat er assistentiewoningen kunnen worden opgericht.  Dit is een openbare aanbesteding, dit hangt dus niet noodzakelijk vast aan het huidige rusthuis.