Beslotenheid en geheimhouding “Beheerscommissie Kolonie”

Op 28 december 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Lokale economie

N-VA vroeg het college bij de rondvraag van de gemeenteraad naar de stand van zaken van de uitbating van de Kolonie.   Dit mondde uit in een discussie over geheimhouding en beslotenheid hieromtrent.

N-VA Merksplas wijst de burgemeester op het feit dat de naam van de uitbater en het bedrag dat deze partij wil betalen voor de taverne van de Kolonie, al enige tijd in het dorp circuleert. Hierop kregen we felle reacties.

De persoon die aanwezig was op de vergadering van de “Beheerscommissie Kolonie” werd beschuldigd van het lekken van deze informatie die in vertrouwen was meegedeeld in deze besloten vergadering. Terwijl deze informatie via verschillende kanalen naar buiten werd gebracht.  N-VA is niet overtuigd van de besloten aard van de vergadering. Tevens lijken de leden van de vergadering zich niet bewust van de beslotenheid van de “Beheerscommissie Kolonie”.

Het dreigement om de betrokkenen niet langer te informeren is dan ook een aanfluiting van de openbaarheid van bestuur.