Hugo Cornelis legt eed af in gemeenteraad

Op 19 september 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

MERKSPLAS Maandag tijdens de eerste gemeenteraad van het nieuwe politieke jaar legde  Hugo Cornelis de eed af als gemeenteraadslid. Hij volgt hiermee Jan Gysels op. Gysels gaf zijn ontslag omwille van zijn verhuis uit Merksplas.

Hugo Cornelis is niet nieuw in de politiek. Hij is sinds 2013 ook al OCMW-raadslid voor N-VA. Hier komt hij op voor de minder bedeelden onder ons en streeft hij er naar om de sociaal zwakkeren een toekomst te geven zonder de realiteit te verliezen dat ook zijzelf moeten participeren om uit hun sociaal isolement te komen.

Binnen de gemeenteraad zal hij zich vooral focussen op de kolonie: “De kolonie zet Merksplas op de (toeristische) kaart. De kolonie als erfgoed, die in de schoot van ons dorp ligt, moet op een verhelderende en transparante manier ontplooid worden. Dat is een uitdaging waar ik voor wil gaan. Duidelijke communicatie is een vorm van beleefdheid, daar sta ik voor en daar ga ik voor”, aldus bijna kersvers gemeenteraadslid.

Als lid van de beheerscommissie Kolonie en medewerker van het gevangenismuseum is hij al vele jaren van nabij betrokken bij de ontwikkeling van de Kolonie.