Vlaams parlementslid Tine van der Vloet trekt de N-VA lijst bij de komende gemeenteraadsverkiezingen

Op 2 april 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Tine van der Vloet

De N-VA-afdeling van Merksplas heeft Vlaams parlementslid Tine van der Vloet aangeduid als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. “Ik ben mijn afdeling dankbaar voor hun vertrouwen en we zullen met een goede, sterke en gemotiveerde ploeg richting de verkiezingen trekken”, aldus van der Vloet.

Tine van der Vloet is geboren en getogen in Merksplas. Ze is mede-oprichtster van de lokale N-VA-afdeling en heeft sindsdien bakken ervaring in de politiek opgedaan. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen werd ze verkozen als gemeenteraadslid en sinds 2014 zetelt ze ook in het Vlaams parlement waar ze actief is in de commissies Welzijn en Wonen, Armoede en Gelijke Kansen.

Lokaal hecht ze veel belang aan het verenigingsleven en bruisende buurtwerkingen. De samenwerkingen tussen de vele verenigingen én met de gemeente zijn één van haar grootste bekommernissen. Het verenigingsleven is immers de hoeksteen van het gemeenschapsleven.

Met Tine van der Vloet als lijsttrekker hebben we een jonge en heel gedreven vrouw, ervaren gemeenteraadslid en parlementslid met connecties in Brussel aan het roer. Daar kon onze volledige afdeling zich in vinden en we steunen haar dan ook unaniem”, aldus Luc Holthof die de afdeling N-VA Merksplas naar de verkiezingen zal leiden.  ”Bij deze aankondiging geven we ook mee dat onze huidige fractievoorzitter, Koen Verheyen afscheid neemt van de gemeentepolitiek”.

Koen Verheyen: “6 jaar lang heb ik met veel plezier tijd en energie gestopt in de gemeentepolitiek.  Met als enig doel om van Merksplas een nog betere gemeente te maken voor alle burgers. Ik heb beslist om geen kandidaat meer te zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen omdat ik omwille van mijn werksituatie niet langer diezelfde tijd ga kunnen vrijmaken om een eventueel mandaat op dezelfde manier in te vullen.