N-VA steunt voorstel voor het gedeeltelijk terugbetalen van ‘buitengemeentelijk zwembadgebruik’, meerderheid niet

Op 29 mei 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Sport

N-VA Merksplas is voorstander van het gedeeltelijk terugbetalen van beurtenkaarten voor wie gaat zwemmen in één van de zwembaden in de omliggende gemeenten. Het voorstel werd wel goedgekeurd door Groen, N-VA en CD&V. Leefbaar Merksplas stemde tegen, waardoor het niet gerealiseerd zal worden.

Het voorstel omvat een goedkeuring voor het opstellen en uitvoeren van een regelement die inwoners van Merksplas in staat moet stellen om een terugbetaling te krijgen voor het gebruik van de zwembaden in naburige gemeenten zoals Beerse, Hoogstraten, etc. Dit wordt ook in andere gemeenten zonder eigen zwembad toegepast, zoals in Rijkevorsel.

Leefbaar Merksplas wilde hier niet op ingaan. De N-VA-fractie heeft nog geprobeerd om het gemeentebestuur in te laten zien welke voordelen het met zich mee brengt. Tevens stelde we voor om het idee op zijn minst via de sportraad te laten passeren, maar hier werd ook niet op ingegaan.  Het bestuur wil geen specifieke sport subsidiëren, maar enkel werken voor bepaalde doelgroepen.