Ook Merksplas plakt huisdierenstickers!

Op 14 augustus 2018, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn, Veiligheid

Dierenminister Ben Weyts lanceerde in mei de uniforme huisdierensticker. Tijdens de gemeenteraad van mei maakten we met N-VA het gemeentebestuur erop attent dat ze deze stickers konden bestellen. We zijn blij dat ondertussen aan onze vraag is tegemoetgekomen.

Huisdieren veilig bij noodsituaties

Een huisdiersticker maakt in één oogopslag duidelijk welke dieren zich in een woning bevinden, zodat de hulpdiensten in geval van nood ook de huisdieren kunnen redden. Alle Vlaamse steden en gemeenten konden gratis inschrijven op deze actie van minister Weyts. Verschillende gemeenten maakten al gebruik van een huisdiersticker, maar het ontwerp verschilde fel, soms zelfs binnen een en dezelfde brandweerzone. Om te zorgen voor meer uniformiteit én zichtbaarheid liet Weyts een sticker ontwerpen die in heel Vlaanderen gebruikt kan worden en door de gemeenten gratis besteld kon worden.

Op vraag van N-VA doet ook Merksplas mee

N-VA Merksplas legde in mei de vraag op tafel om in te tekenen op deze huisdierstickers. Op de gemeenteraad werd ons gezegd dat dit verder zou worden bekeken. Ondertussen vernamen we dat ook onze gemeente deze stickers bestelde. We zijn blij dat we ook vanuit de oppositie op een positieve manier op het beleid kunnen wegen. Wil ook jij dat de hulpdiensten op de hoogte zijn van de aanwezigheid van jouw huisdieren? Bestel dan je sticker bij het gemeentehuis!