N-VA Merksplas klaagt de gebrekkige communicatie over het BIN aan

Op 3 februari 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Veiligheid

Vandaag verscheen in het Nieuwsblad een artikel over het BIN in Merksplas en de informatievergadering die zal plaatsvinden. Wat spijtig genoeg niet werd vermeld is dat wij als N-VA Merksplas reeds in oktober 2014 aan het gemeentebestuur vroegen om promotie te voeren voor het BIN en om de activiteitsgraad van het BIN te bekijken.

Het college beloofde in 2014 deze promotie te voeren in het kader van de globale veiligheid.  Tot voor onze herhaalde vraag in januari 2016 werd er door de gemeente echter nooit gecommuniceerd over het BIN.

Daarom legden we deze vragen bij de laatste gemeenteraad opnieuw op tafel met een duidelijke vraag naar communicatie hierover.  Daarnaast stellen we voor om de wijkagenten hierin een sterkere rol te laten spelen.  Het is immers niet aan de burgers om het heft in eigen handen te nemen, de rol van de politie blijft belangrijk voor veiligheid en inbraakpreventie.

We kunnen enkel toejuichen dat er nu wel actie ondernomen wordt en zijn hierover dan ook zeer tevreden.

Het werk loont!