Sociale tewerkstelling in de Kolonie

Op 17 augustus 2018, over deze onderwerpen: De Kolonie, Sociaal weefsel, Sociale zaken

Met N-VA Merksplas zijn we reeds lang vragende partij voor sociale tewerkstelling in de Kolonie. Vandaag konden we in de krant lezen dat Merksplas een stap zet in de richting die wij willen. We zijn enorm blij met de steun die de provincie hierbij aan onze gemeente geeft.

N-VA pleitte reeds lang voor sociale tewerkstelling

In het verleden drongen wij met N-VA reeds meermaals aan op sociale tewerkstelling in de Kolonie. Het gemeentebestuur gaf vorig jaar in de gemeenteraad nog aan dat ze dit niet haalbaar vonden. We zijn blij dat onder impuls van de provincie nu toch een bocht wordt gemaakt. Deze vorm van werken biedt immers tal van voordelen. Een groep mensen die moeilijk op de arbeidsmarkt terechtkan, kan via dit soort trajecten werken. Bovendien biedt werk in het groen naar gezondheid toe een echte meerwaarde.

Sociale tewerkstelling kan ook voor andere doelgroepen

Het proefproject van een jaar dat wordt opgezet omvat de tewerkstelling van langdurig werklozen of gevangenen die volop bezig zijn met hun reïntegratie in de maatschappij. Wij vinden dit met N-VA zeker waardevol. We willen echter ook verder op dit spoor werken. We denken daarbij bijvoorbeeld aan de tewerkstelling van mensen met een beperking, ook dit is een doelgroep die kansen verdient in dit soort projecten. Toch zijn we blij met deze eerste stap in de goede richting!