Vrijetijdspas wordt uitgebreid, maar gaat nog niet ver genoeg

Op 15 februari 2016, over deze onderwerpen: Cultuur, Gemeenteraad, OCMW-raad, Sociaal weefsel, Sociale zaken, Sport
Samenleving

De vrijetijdspas, een initiatief van De Oversteek, het gemeentebestuur en het OCMW van Merksplas, maakt het voor Spetser financieel haalbaarder om een actief vrijetijdsleven te hebben. Vanaf Maart 2016 biedt de vrijetijdspas 50 procent korting op lidgelden voor wie het financieel moeilijker heeft.

Na een evaluatie van de huidige vrijetijdspas heeft Merksplas besloten om de pas uit te breiden met kortingen voor lidgelden van alle erkende verenigingen die hierop wensen in te gaan. N-VA Merksplas zou liever zien dat alle erkende verenigingen standaard worden opgenomen in de Vrijetijdspas in plaats van dat de keuze bij de verenigingen te laten liggen. De vrijetijdspas kost immers niets aan de verenigingen.

Tevens hoopt N-VA Merksplas dat het bestuur naast de financiële drempels ook andere drempels verlaagt. We zouden graag een uitbreiding zien van de korting op lidgelden. Bijvoorbeeld: korting op kampen van verenigingen, etc.