Wist je dat?

Op 24 november 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Mobiliteit, Ruimtelijke ordening, Sociale zaken, Veiligheid
  • Via de OCMW-raad van september heeft N-VA aangehaald dat het paadje naast het OCMW-gebouw dat de Markt verbindt met de Gildestraat, niet langer bruikbaar is wegens een te steile helling. Tot op het heden werden er geen aanpassingen doorgevoerd.  Nu we dit opnieuw aangehaald hebben wordt er actie ondernomen: de technische dienst gaat dit binnen een paar weken aanpakken.
  • De verkeersremmers op Koekhoven zijn recent verschoven. De bakken zijn een aantal keren verplaatst, ook nadat de gemeentelijke diensten deze terug hadden gezet. Wie er verantwoordelijk is voor het verschuiven van de bakken, is nog niet duidelijk.
  • Dat er nieuwe kerstverplichting is aangekocht. UNIZO koopt die aan, de gemeente geeft hiervoor een subsidie van 25.000€.  Op deze manier kan de BTW gerecupereerd worden.  De nieuwe installatie laat toe om banners te bevestigen bij andere gelegenheden. De gemeente hangt de verlichting op en blijft de eindverantwoordelijke.
  • De meeste erkende verenigingen met een noemenswaardig lidgeld hebben het principe van de vrijetijdspas ondertekend.
  • De werken op Steenweg op Beerse leverden al heel wat problemen op. Volgens het college moeten de burgers bij de aannemer een dossier indienen wanneer zij schade hebben ondervonden. Het college bleek op de hoogte te zijn van de problemen met de toplaag, maar niet van het feit dat de klinkers tijdelijk op waren. Op onze uitdrukkelijke vraag wordt dit bekeken.